Badanie klimatu organizacji
Badanie opinii i poziomu satysfakcji pracowników jest barometrem nastrojów, zadowolenia i stresu oraz ewentualnych obszarów konfliktów w firmie. Dlatego powinno być regularnie przeprowadzane zwłaszcza gdy firma szykuje się lub jest w procesie zmian.
Celem realizacji projektu badawczego opinii i satysfakcji pracowników jest doskonalenie procesów organizacji na bazie analizy informacji zwrotnych dotyczących zadowolenia i ich oczekiwań.
Badanie pozwala na zebranie informacji oraz na diagnozę poszczególnych elementów kształtujących atmosferę w firmie, takich jak relacje interpersonalne między pracownikami, organizację pracy, komunikację wewnątrz firmy, wizerunek firmy w oczach jej pracowników, wartości, oczekiwania i postawy. Pozwala to lepiej zbadać charakter istniejącej kultury, określić jej typ, a także kierunek zmian.
METODOLOGIA:
Narzędzia, które wykorzystujemy w procesie diagnozy klimatu organizacji:
- Analiza dokumentacji,
- Wywiady z kadrą zarządzając i indywidualne z pracownikami,
- Kwestionariusze i ankiety,
- Zadania i gry diagnostyczne.
Raport, który jest wynikiem analizy zebranych informacji jest całkowicie anonimowy.
ZAKRES PROJEKTU:
- analiza dokumentacji analiza dokumentacji np. schemat organizacyjny, regulaminy, procedury, opisy stanowisk,
- wywiady z kadrą zarządzając i indywidualne z pracownikami,
- realizacja działań badawczych poprzez kwestionariusze i ankiety,
- realizacja działań badawczych poprzez zadania i gry diagnostyczne,
- analiza zebranego materiału oraz przygotowanie wniosków i rekomendacji.
Raport, który jest wynikiem analizy zebranych informacji jest całkowicie anonimowy.
KORZYŚCI:
- uzyskanie informacji na temat charakteru istniejącej kultury organizacyjnej,
- wyłonienie wartości, oczekiwań i postaw prezentowanych przez zespół,
- określenie stopnia satysfakcji pracowników ? czy i na ile elementy kształtujące klimat zaspokajają różnego rodzaju potrzeby pracowników,
- identyfikacja i przeciwdziałanie sytuacjom kryzysowym w organizacji,
- identyfikacja opinii pracowników dotyczących postrzegania firmy jako miejsce, w którym mają szansę na rozwój zawodowy i awans.
- określenie typu oraz kierunku zmian w ramach strategii firmy.