Badanie klimatu organizacji

Badanie opinii i poziomu satysfakcji pracowników jest barometrem nastrojów, zadowolenia i stresu  oraz ewentualnych obszarów konfliktów w firmie. Dlatego powinno być regularnie przeprowadzane zwłaszcza gdy firma szykuje się lub jest w procesie zmian.

Celem realizacji projektu badawczego opinii i satysfakcji pracowników jest  doskonalenie procesów organizacji na bazie analizy informacji zwrotnych dotyczących zadowolenia i ich oczekiwań.

Badanie pozwala na zebranie informacji oraz  na diagnozę poszczególnych elementów kształtujących atmosferę w firmie, takich jak relacje interpersonalne między pracownikami, organizację pracy, komunikację wewnątrz firmy, wizerunek firmy w oczach jej pracowników, wartości, oczekiwania i postawy.  Pozwala to lepiej zbadać charakter istniejącej kultury, określić jej typ, a także kierunek zmian.

METODOLOGIA:

Narzędzia, które wykorzystujemy w procesie diagnozy klimatu organizacji:

  • Analiza dokumentacji, 
  • Wywiady z kadrą zarządzając i  indywidualne z pracownikami,
  • Kwestionariusze i ankiety,
  • Zadania i gry diagnostyczne.

Raport, który jest wynikiem analizy zebranych informacji jest całkowicie anonimowy.

ZAKRES PROJEKTU:

  • analiza dokumentacji analiza dokumentacji np. schemat organizacyjny, regulaminy, procedury, opisy stanowisk,
  • wywiady z kadrą zarządzając i  indywidualne z pracownikami,
  • realizacja działań badawczych poprzez kwestionariusze i ankiety,
  • realizacja działań badawczych poprzez zadania i gry diagnostyczne,
  • analiza zebranego materiału oraz przygotowanie wniosków i rekomendacji.

Raport, który jest wynikiem analizy zebranych informacji jest całkowicie anonimowy.

KORZYŚCI:

  • uzyskanie informacji na temat charakteru istniejącej kultury organizacyjnej,
  • wyłonienie wartości, oczekiwań i postaw prezentowanych przez zespół,
  • określenie stopnia satysfakcji pracowników ? czy i na ile elementy kształtujące klimat zaspokajają różnego rodzaju potrzeby pracowników,
  • identyfikacja i przeciwdziałanie sytuacjom kryzysowym w organizacji,
  • identyfikacja opinii pracowników dotyczących postrzegania firmy jako miejsce, w którym mają szansę na rozwój zawodowy i awans.
  • określenie typu oraz kierunku zmian w ramach strategii firmy.