Systemy szkoleniowe
Obecne uwarunkowania ekonomiczne i społeczne wymuszają na organizacjach i ich pracownikach ciągłe podnoszenie kompetencji, dlatego zarówno organizacje jak i ich pracownicy odczuwają w coraz większym stopniu potrzebę brania udziału w szkoleniach i treningach wspierających w nabywaniu nowych kompetencji i umiejętności.
Jednak organizowane szkolenia w organizacji nie powinny być jedynie zgodne z modnymi tematami panującymi na rynku tylko powinny wspierać wizję, misję oraz cele rozwojowe danej organizacji.
ZAKRES PROJEKTU:
Planując jakiekolwiek działania szkoleniowe należy uwzględnić potrzeby, czyli:
- zbadać luki pomiędzy obecnym a pożądanym stanem wiedzy i umiejętności,
- odpowiedzieć na pytanie do czego potrzebne jest dane szkolenie pracownikowi i organizacji czyli określenie jego celowości,
- zaplanować efekty poszkoleniowe,
- zdiagnozować rodzaje działań wpływających na skuteczność szkoleń,
- zaplanować monitoring efektów poszkoleniowych poprzez cykle sesji follow-up.
KORZYŚCI:
Wprowadzenie w organizacji zaplanowanej i skutecznej strategii szkoleniowej stanowi jeden z kluczowych elementów przewagi konkurencyjnej i wpływa się na:
- rozwój organizacyjny,
- wzrost kompetencji poszczególnych pracowników i zespołów pracowniczych,
- zwiększanie wydajności pracowników,
- czynnik wzbudzania motywacji wewnętrznej pracowników,
- czynnik wzbudzający identyfikację z firmą,
- czynnik wzbudzający zaangażowanie pracowników w rozwój organizacji.