Badanie opinii i satysfakcji pracowników
Celem realizacji projektu jest badanie opinii pracowników zorientowane na wsparcie i rozwój organizacji. Zbadanie opinii zatrudnionych daje możliwość wykrycia obszarów zadowolenia i niezadowolenia pracowników, obszary wymagające usprawnienia, przyczyny konfliktów i nieporozumień wewnątrz organizacji. W ten sposób możliwe jest wprowadzenie takich modyfikacji w zarządzaniu przedsiębiorstwem, które pozwolą na świadome zwiększanie satysfakcji pracowników z wykonywanej pracy co oznacza zwiększą motywację i zaangażowanie pracowników firmy. Badanie opinii pracowników jest faktycznie diagnozą przedsiębiorstwa wykonaną na podstawie tego, jak pracownicy je postrzegają.
ZAKRES PROJEKTU:
Poznanie opinii i pozyskanie informacji od pracowników z wykorzystaniem gier i zabaw coachingowych w zakresie tematów:
- identyfikacji pracowników z firmą,
- systemu komunikacji wewnętrznej,
- jakości współpracy pomiędzy działami,
- jakości współpracy pomiędzy członkami zespołów,
- organizacji pracy,
- wynagrodzeń, świadczeń i innych korzyści,
- oceny bezpośredniego przełożonego,
- szkoleń i rozwoju.
KORZYŚCI:
- wytworzenie wśród pracowników aktywnego zaangażowania poprzez stworzenie możliwości wyrażenia i wysłuchania opinii o firmie,
- zdiagnozowanie źródeł zadowolenia i niezadowolenia pracowników,
- zdiagnozowanie czynników motywacyjnych,
- identyfikacja zagrożeń i barier kulturowych w rozwoju firmy,
- opracowanie planu rozwoju i zaplanowanie ścieżek zmian,
- możliwość opracowania dopasowanego systemu motywacji finansowej i pozafinansowej,
- uzyskanie podstawy do rozpoznania potrzeb Szkoleniowych,
- przeprowadzenie programów naprawczych w obszarach w których występują problemy.