Audyt kompentencyjny
Przedmiotem audytu personalnego lub kompetencyjnego są zasoby oraz procesy wchodzące w skład szeroko rozumianych zasobów ludzkich przedsiębiorstwa. Należy przez to rozumieć badanie wszelkich zagadnień związanych z pracą ludzi w organizacji.
W efekcie przeprowadzanych audytów uzyskujemy informacje o tym, jakie działania w obszarze zasobów ludzkich, oraz w jakim zakresie powinny zostać podjęte w pierwszej kolejności, aby usprawnić zarządzanie tymi procesami w firmie.
ZAKRES PROJEKTU
W ramach audytu personalnego przeprowadzanego proponujemy:
- badanie organizacji pod kątem efektywności,
- badanie organizacji pod kątem klimatu organizacyjnego,
- diagnoza funkcjonowania relacji interpersonalnych,
- diagnoza kultury współpracy w zespołach pracowniczych,
- diagnoza kultury współpracy pomiędzy działami w organizacji,
- diagnoza poziom stresu w organizacji,
- badanie predyspozycji pracowniczych pod kątem sprawowanych funkcji i ról w organizacji,
- badanie kompetencji pracowniczych pod kątem sprawowanych funkcji i ról w organizacji poprzez: Assessment Centre (AC), Development Centre (DC) oraz wybrane narzędzia diagnozowania: pogłębione wywiady ustrukturyzowane, testy i ankiety, gry i symulacje, obserwacje zachowań zawodowych.
KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:
- posiadanie wiedzy na temat własnych predyspozycji i kompetencji,
- identyfikacja obszarów wymagających poprawy i rozwoju,
- możliwość zaplanowania kierunków rozwoju,
- możliwość świadomego kreowania własnej ścieżki kariery zawodowej.
KORZYŚCI DLA PRACODAWCY:
- uzyskanie precyzyjnych informacji na temat predyspozycji pracowników,
- uzyskanie precyzyjnych informacji na temat kompetencji pracowników,
- dostosowanie obsady stanowisk do potencjału pracowników,
- możliwość optymalizacji wykorzystania kompetencji pracowników,
- możliwość wykorzystania posiadanej wiedzy w planowaniu ścieżek rozwoju lub kadry rezerwowej,
- przygotowuje zasoby ludzkie do bieżących i przyszłych zadań,
- motywuje i angażuje pracowników,
- pozwala na optymalizację czasu pracy ? dostarcza danych o niezbędnej liczbie pracowników potrzebnych do wykonywania określonych obowiązków,
- pozwala na poznanie wiedzy, przekonań i oczekiwań załogi,
- daje możliwość diagnozy i dostosowania narzędzi naprawczych stanu relacji wewnętrznych w organizacji,
- zwiększa wartość organizacji poprzez wzrost wartości kapitału ludzkiego,
- narzędzia wykorzystywane w audycie mogą być również przydatne w precyzyjnym zdefiniowaniu potrzeb szkoleniowych i ocenie efektywności szkoleń - pomiarze ewentualnych zmian w zachowaniach pracowników na skutek uczestniczenia w danym szkoleniu.
W wyniku przeprowadzonego audytu Klient otrzymuje kompleksowy raport obejmujący wszystkie istotne aspekty analizy.