Audyt kompentencyjny

Przedmiotem audytu personalnego lub kompetencyjnego są zasoby oraz procesy wchodzące w skład szeroko rozumianych zasobów ludzkich przedsiębiorstwa. Należy przez to rozumieć badanie wszelkich zagadnień związanych z pracą ludzi w organizacji.

W efekcie przeprowadzanych audytów  uzyskujemy  informacje o tym, jakie działania w obszarze zasobów ludzkich, oraz w jakim zakresie powinny zostać podjęte w pierwszej kolejności, aby usprawnić zarządzanie tymi procesami w firmie.

ZAKRES PROJEKTU

W ramach audytu personalnego przeprowadzanego proponujemy:

  • badanie organizacji pod kątem efektywności,
  • badanie organizacji pod kątem klimatu organizacyjnego,
  • diagnoza funkcjonowania relacji interpersonalnych,
  • diagnoza kultury współpracy w zespołach pracowniczych,
  • diagnoza kultury współpracy pomiędzy działami w organizacji,
  • diagnoza poziom stresu w organizacji,
  • badanie predyspozycji pracowniczych pod kątem sprawowanych funkcji i ról w organizacji,
  • badanie kompetencji pracowniczych pod kątem sprawowanych funkcji i ról w organizacji poprzez: Assessment Centre (AC), Development Centre (DC) oraz wybrane narzędzia diagnozowania: pogłębione wywiady ustrukturyzowane, testy i ankiety, gry i symulacje, obserwacje zachowań zawodowych.

KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:

  • posiadanie wiedzy na temat własnych  predyspozycji i kompetencji,
  • identyfikacja obszarów wymagających poprawy i rozwoju,
  • możliwość zaplanowania kierunków rozwoju,
  • możliwość świadomego kreowania własnej ścieżki kariery zawodowej.

KORZYŚCI DLA PRACODAWCY:

  • uzyskanie precyzyjnych informacji na temat predyspozycji pracowników,
  • uzyskanie precyzyjnych informacji na temat kompetencji pracowników,
  • dostosowanie obsady stanowisk do potencjału pracowników,
  • możliwość optymalizacji wykorzystania kompetencji pracowników,
  • możliwość wykorzystania posiadanej wiedzy w planowaniu ścieżek rozwoju  lub kadry rezerwowej,
  • przygotowuje zasoby ludzkie do bieżących i przyszłych zadań,
  • motywuje i angażuje pracowników,
  • pozwala na optymalizację czasu pracy ? dostarcza danych o niezbędnej liczbie pracowników potrzebnych do wykonywania określonych obowiązków,
  • pozwala na poznanie wiedzy, przekonań i oczekiwań załogi,
  • daje możliwość diagnozy i dostosowania narzędzi naprawczych stanu relacji wewnętrznych w organizacji,
  • zwiększa wartość organizacji poprzez wzrost wartości kapitału ludzkiego,
  • narzędzia wykorzystywane w audycie mogą być również przydatne w precyzyjnym zdefiniowaniu potrzeb szkoleniowych i ocenie efektywności szkoleń - pomiarze ewentualnych zmian w zachowaniach pracowników na skutek uczestniczenia w danym szkoleniu.

W wyniku przeprowadzonego audytu Klient otrzymuje kompleksowy raport obejmujący wszystkie istotne aspekty analizy.