Metodologia coachingu
METODOLOGIA W OBSZARZE COACHINGU ZGODNIE Z KTÓRĄ PRACUJEMY:
Coaching holistyczny który proponujemy zgodnie ze standardami INTENATIONAL COACHING ORGANIZATION ICC jest inwestycją w stały i dalekosiężny rozwój traktujący człowieka jako całość we wszystkich obszarach jego funkcjonowania. Uwzględnia on fakt, iż na nasze zachowania mają wpływ takie czynniki jak: środowisko w jakim żyjemy, wiedza, umiejętności, systemy przekona i poglądów, nawyki w myśleniu i działaniu, hierarchia wartości, poczucie tożsamości i misji oraz duchowość. Każdy z wymienionych wyżej czynników może podnieść lub obniżyć efektywność naszej pracy i naszego życia. Podobnie jak sposób, w jaki zarządzamy naszymi emocjami i budujemy relacje z innymi ludźmi.
Coaching w ujęciu holistycznym czyli całościowym nie polega na doradzaniu.
Jest to wsparcie w odkryciu swojej indywidualnej, a tym samym najskuteczniejszej ścieżki rozwoju, oraz realizacji zadań. Jest pomocny w odkrywaniu przyczyn zachowań, które na danym etapie naszego życia już się nie sprawdzają. Stanowi punkt obejrzenia i wyciągnięcia wniosków do wypracowywania nowych rozwiązań, prowadząc do szybkiej i trwałej zmiany.
CO ZAPEWNIA COACHING WG METODOLOGII ICC?
- szybki rozwój umiejętności,
- indywidualne podejście i dopasowane do potrzeb,
- wypracowanie rozwiązań spójnych z wartościami i przekonaniami,
- określenie najlepszych, użytecznych rozwiązań,
- lepszą efektywność i motywację do działania,
- jasne określenie celów i sposobów ich realizacji,
- nakreślenie swoich działań w perspektywie krótko i długoterminowej,
- poufność i dyskrecję.
Coaching właściwy rozpoczyna się po sesji wstępnej, która pozwala sprawdzić, czy rzeczywiście jest to najlepsza metoda, która wniesie w tym momencie coś wartościowego do życia klienta i określić wstępnie cele coachingu .
ZAŁOŻENIA METODOLOGII COACHINGU ZGODNIE Z KTÓRYMI PRACUJEMY TO:
- coaching to indywidualne spotkania klienta z profesjonalnym coachem lub z teamem dwóch coachów w propozycji double coachingu CENTRUM ROZWOJU którą nasza firma preferuje jako wartość dodaną dla klienta,
- celem coachingu jest rozwój klienta poprzez zadawanie pytań i wykorzystywanie narzędzi coachingowych do wzbudzania wniosków i refleksji,
- coaching oparty jest na zaangażowaniu, zaufaniu i chęci współpracy obu stron czyli klienta i coacha oraz partnerskiej relacji,
- proces coachingu złożony jest z sesji coachingowych i zadań wykonywanych pomiędzy sesjami,
- sesje coachingowe polegają na rozmowie o temacie o którym decyduje klient, a struktury pilnuje coach,
- każde spotkanie coachingowe ma swój niepowtarzalny, indywidualny scenariusz i formę, podczas których coach wspiera klienta, motywuje i ukierunkowuje go na cel,
- coach pracuje poprzez słuchanie, zadawanie pytań, dzielenie się nieoceniającymi obserwacjami, wyznaczanie zadań, zachęcanie do działania, przypominanie o mocnych stronach, o celach i o wizji,
- rolą coacha jest pomaganie w odkrywaniu zasobów i siły klienta, coach nie spełnia roli doradcy ani terapeuty,
- coaching jest procesem mierzalnym, efektywność coachingu mierzy się na poziomie zachowań, a więc widzialnych zmian w działaniu klienta,
- zmiana u klienta zachodzi poprzez osobiste odkrycia, poszerzanie samoświadomości oraz zrozumienie swoich strategii działania,
- zmiany w zachowaniach klienta powinny wynikać z przekonania, że nowe postępowanie ma głęboki sens, a nie jest tylko spowodowane koniecznością dostosowania się do obowiązujących standardów.
ZASADY PROCESU COACHINGOWEGO ZGODNIE Z KTÓRYMI PRACUJEMY:
Coaching opiera się na indywidualnych spotkaniach coacha z klientem.
Zasady przebiegu pracy coacha z klientem ustalane są podczas pierwszej sesji i są to m.in.:.
- zasada wyboru coacha do pracy,
- zasada wykonywania przez coacha jak najlepiej swojej pracy i wykazania się wymaganymi kompetencjami,
- zasada poufności ? wszelkie informacje i tematy poruszone w trakcie sesji coachingowych traktowane są jako poufne,
- zasada zaangażowania w proces coachingowy jego uczestnika,
- zasada możliwości rezygnacji w trakcie prowadzenia procesu coachingowego przez coacha z przyczyny braku zaangażowania klienta,
- zasada szczerości na sesjach coachingowych,
- zasada zgody na udzielanie feedbacku w ramach sesji coachingowych,
- zasada systematycznego wykonywanie zadań domowych,
- zasada częstotliwości spotkań co 2-4 tygodnie zgodnie z bieżącymi ustaleniami,
- zasada trwania czasu sesji: 1,5h,
- zasada odwoływania sesji,
- zasada miejsca spotkań,
- zasada wykorzystywania skype lub telefonu w ramach sesji coachingowych.
Więcej o coachingu ICC: http://www.iccpoland.pl/