Akademia Menedżera
Szkolenia i warsztaty menedżerskie dotyczą budowania kompetencji w ramach obszarów realizacji celów i zadań, które są codziennością dla kadry menedżerskiej:
COACHINGOWY STYL PRACY (CSP)
Moduł dedykowany jest dla menedżerów element zarządzania zespołem pracowniczym.
Celem warsztatów jest rozwinięcie umiejętności coachingowych kadry menedżerskiej z obszarów wspierania pracowników w realizacji wyznaczonych celów biznesowych. Rozwijanie motywacji wewnętrznej pracowników jako jednego z najbardziej efektywnych motywatorów wpływających na efektywność pracy.
Korzyści dla uczestników: poznanie przez menedżerów podstawowych narzędzi z zakresu coachingowego stylu pracy (CSP) mających na celu wspieranie pracowników poprzez efektywną komunikację i rozwijanie partnerskich relacji:
- koncepcja oparta a stylach kierowania Blancharda,
- kim chce być jako szef czyli granice relacji z pracownikiem,
- poszerzanie wiedzy z zakresu postawy menedżera współpracującego coachigowym stylem pracy na bazie budowania partnerskich relacji,
- budowaniem przyjaznej atmosfery w zespole,
- budowaniem długoterminowych relacji z pracownikami poprzez zaufanie,
- określanie sytuacji w organizacji w których coachingowy styl pracy będzie najbardziej efektywny,
- wyznaczanie celów poprzez przeformułowywanie problemów,
- rozwijanie umiejętności szukania zasobów wspierających realizację celów,
- zadawanie pytań, słuchanie, przekazywanie informacji zwrotnych,
- umiejętność identyfikowania przekonań i obaw blokujących realizację celów,
- metody egzekwowania wyznaczonych celów.
- udzielanie pochwał lub rozmów korygujących,
- doskonalenie prowadzenia rozmów z pracownikami wspierających budowanie wewnętrznej motywacji działania na każdym etapie rozwoju pracownika jako indywidualnej strategii osiągania celów,
- uczenie samodzielności i brania odpowiedzialności za realizację zadań poprzez plan rozwoju osobistego,
- przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu,
- pobudzenie kreatywności,
- zapobieganie i rozwiązywanie konfliktów.
BUDOWANIE ZMOTYWOWANEGO ZESPOŁU POPRZEZ TECHNIKI TEATRALNE
Celem warsztatów jest przygotowanie zespołu pracowniczego do wspólnej pracy oraz jej usprawnieniem poprzez ćwiczenia posiadające elementy teatru.
Korzyści dla uczestników:
- pracując nad etiudą grupa integruje się poprzez wspólne przezwyciężanie różnych trudności oraz naukę rytmu współpracy,
- podobnie, jak w sytuacji pracy nad rolą, w warsztatach dla pracowników kładzie się nacisk na pogłębianie relacji i przełamywanie oporów,
- w konsekwencji członkowie grupy lepiej rozumieją się ze sobą, przez co lepiej współpracują.
ZARZĄDZANIE ZESPOŁAMI opartych na modelu stylów zachowań Junga / Moultona-Marston?a
Celem warsztatów jest odpowiedzenie na pytanie : w jaki sposób dobierać członków zespołu i nimi zarządzać? W oparciu o role zespołowe w jakie wcielają się ich członkowie na bazie koncepcji ludzkich zachowań Junga/Moultona-Marston?a. Koncepcji dotyczącej czterosferowego modelu identyfikującego typy zachowań w celu ułatwienia interakcji między ludźmi w obszarze komunikacji i współpracy.
Korzyści dla uczestników poszerzenie wiedzy i umiejętności z zakresu.:
- wypracowania cech dobrych i złych zespołów,
- poszerzenie zagadnień dotyczących faz rozwoju zespołu,
- zagadnień dotyczących ról zespołowych w oparciu o model EXTENDED DISC,
- diagnoza ról i potencjału zespołu,
- mechanizmów funkcjonowania, które kierują zespołem pracowniczym,
- dostosowywania stylów zarządzania w oparciu o znajomość preferencji zachowań, poszczególnych członków zespołu pracowniczego,
- wprowadzania narzędzi i zasad menedżerskich wspierających zachowania sprzyjające realizacji zadań w zespole, rozwiązywania konfliktów, prowadzenia spotkań,
- wprowadzania zachowań sprzyjających dobrym kontaktom między członkami zespołów: zadawanie pytań, aktywne słuchanie, klaryfikację i parafrazowanie,
- wypracowania schematu zasad komunikacji obowiązujących w zespołach.
ROZWIJANIE UMIEJĘTNOŚCI KOMUNIKACJI W ZESPOŁACH PRACOWNICZYCH opartej na modelu stylów zachowań przypisanych do 4 kolorów Junga / Moultona-Marston?a
Celem warsztatów jest polepszenie współpracy i standardów komunikacyjnych skutkujące wzmocnieniem potencjału zespołu w organizacji dzięki zastosowaniu teorii zgodnej z metodologią czterowymiarowej mapy zachowań..
Korzyści dla uczestników:
- menedżerowie poznają mapę preferowanych zachowań i predyspozycji własnych i swoich współpracowników przyporządkowanych do 4 podstawowych kolorów co pomaga zrozumieć jak reagują i postępują poszczególni członkowie zespołu,
- świadomość mocnych strony i słabości zespołu,
- analiza wywiera największego wpływu na zespół i czy jest to korzystne dla całego zespołu,
- pozwala wykorzystywać naturalny styl zachowania członków zespołu ? przez co praca może być efektywniejsza, charakteryzująca się mniejszą ilością konfliktów i barier.
KONFLIKT W ZESPOLE JAKO ELEMENT ROZWOJU
Celem warsztatów jest zmiana postrzegania konfliktu, jego cech charakterystycznych i mechanizmów jako procesu rozwoju relacji interpersonalnych. Wspieranie umiejętności kreatywnego rozwiązywania sytuacji konfliktowych pomiędzy pracownikami w sposób stymulujący skonfliktowane strony w kierunku równoważnego i bezpiecznego podejścia budującego świadomość jednostki i zespołu.
Korzyści dla uczestników:
- poszerzenie wiedzy z zakresu czym jest konflikt, jego cech charakterystycznych i mechanizmów,
- analiza konfliktu w perspektywie źródeł i stron biorących w konflikcie,
- różnicowanie rodzajów sytuacji konfliktowych pracy zawodowej,
- różnicowanie etapów rozwiązywania konfliktów poprzez analizę doświadczenia,
- diagnoza radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych poprzez świadomość swoich mocnych i słabych stron,
- radzenie sobie z komunikacją i emocjami jako podstawa współpracy,
- radzenie sobie z presją i manipulacją poprzez asertywną reakcję,
- przeciwdziałania sytuacjom konfliktowym poprzez dostosowanie odpowiednich postaw i metod ich rozwiązywania w formie technik łagodzenia i mediacji,
- zwiększanie umiejętności czerpania z nabytego doświadczenia umiejętności kształtowania relacji interpersonalnych.
UMIEJĘTNOŚCI ANTYSTRESOWE PODCZAS PRZECHODZENIA PRZEZ PROCES ZMIANY
Celem warsztatów jest budowanie świadomości procesów zachodzących w zespole podczas zmiany. Budowanie świadomości menedżera dotyczącego zjawiska stresu poprzez autodiagnozę poziomu stresu, rodzajów stresu oraz rozwijanie strategii, metod i umiejętności przeciwdziałania zbyt wysokiemu poziomowi stresu. Budowanie własnego programu menedżera w sytuacji zmian w zespole.
Korzyści dla uczestników:
- rozszerzenie wiedzy z zakresu etapów zmiany,
- rozszerzenie wiedzy z zakresów adaptacji członków zespołu do zmiany,
- poznanie zestawu narzędzi autodiagnozy z zakresu przyczyn stresu,
- poznanie objawów stresu,
- poznanie rodzajów osobowości determinujących poziom stresu w naszym organizmie,
- zwiększenie świadomości indywidualnego optymalnego poziomu stresu w naszym życiu,
- nauka pracy nad metodami i strategiami radzenia sobie z własnym ciałem i umysłem w warunkach stresu,
- trening konstruktywnego wyrażania myśli i emocji,
- trening myślenia pozytywnego,
- radzenie sobie z oporem wobec zmian,
- moduły autodiagnozy przeplatane są ćwiczeniami z zakresu autoprezentacji, komunikacji, asertywności oraz ćwiczeniami w relaksacyjnej atmosferze.
KOBIETA MENEDŻER
Szkolenie dedykowane jest dla kobiet zarządzających zespołami pracowniczymi w strukturach firmy lub właścicielek firm.
Celem szkolenia jest zwiększenie świadomości oraz rozwinięcie umiejętności wspierających funkcjonowanie kobiet w biznesie w realiach gospodarki charakteryzującej się organizacjami zaprojektowanymi dla mężczyzn.
Korzyści dla uczestniczek:
- wypracowanie definicji autorytetu lidera,
- przyjrzenie się przekonaniom, obawom i wartościom dotyczącym kobiet w biznesie,
- poszerzanie świadomości mocnych stron bycia kobietą liderem,
- zwiększenie świadomości kobiecych strategii działania w biznesie,
- przyjrzenie się inspiracjom własnego stylu zarządzania-moja indywidualna strategia osiągania celów czyli dokąd dążę,
- zwiększenie poczucia własnej wartości i pro aktywności w byciu kobietą menedżerem w perspektywie misji działania,
- poznanie technik asertywnych przydatnych kobietom w męskim świecie biznesu,
- budowaniem przyjaznej atmosfery w zespole,
- budowaniem długoterminowych relacji z pracownikami,
- uczeniem pracowników samodzielności i brania odpowiedzialności za zadania,
- przeciwdziałaniem wypaleniu zawodowemu,
- zwiększanie skuteczności biznesowej poprzez rozwijanie umiejętności panowania nad własną mimiką, głosem i ciałem gwarantujące sukces docierania przez różne kanały komunikacyjne w odbiorze przez innych ludzi.
- zwiększanie skuteczności biznesowej poprzez rozwijanie elementów pracy z głosem, indywidualną ekspresją, prezentacją, prowadzone przez reżysera teatralnego pozwalające na spotkanie z własnymi możliwościami i ograniczeniami.
- poszerzenie balansu w życiu zawodowy i osobistym poprzez pracę na kole wartości.